۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶

شرایط واردات انواع چوب در سال ۱۴۰۳

شرایط واردات انواع چوب در سال ۱۴۰۳

عملیات واردات و ترخیص چوب پروسه‌ای پیچیده و نظام‌مند است. «هلدینگ پرسال» با سال‌ها تجربه اجرایی در این زمینه توانسته‌است نام خود را در مبان برترین شرکت‌های بازرگانی واردکننده چوب ثبت نماید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، واردات چوب یک راهکار نجات‌بخش برای حفظ منابع محدود جنگلی کشور و تأمین نیاز بازار داخلی به این کالای اصیل و پرکاربرد است. این استراتژی در راستای توقف بهره‌برداری از جنگل‌های داخلی و رفع کمبود ۷ تا ۸ میلیون مترمکعبی چوب مورد نیاز صنایع کاغذسازی و کارخانجات تولید وسایل چوبی به اجرا در آمده‌است. اگرچه دولت تلاش کرده تا با زراعت چوب زمینه را برای خودکفایی لازم در این حوزه فراهم نماید اما واقعیت این است که تا رسیدن به این چشم‌انداز راه زیادی در پیش است.

طبق گفته معاون امور جنگل وزارت جهاد کشاورزی؛ تنها حدود یک الی یک و نیم میلیون مترمکعب واردات چوب خام از کشورهای مختلف صورت می‌گیرد و مابقی نیاز بازار از طریق واردات مستقیم چوب‌های ثانویه مانند: مبلمان، کمد، صنایع دستی و … تأمین می‌شود. در حال حاضر به لطف فعالیت تجار و شرکت‌های بین‌المللی ایرانی مانند شرکت بازرگانی پرسال، بهترین انواع چوب از کشورهای مختلف مانند: روسیه، چین، مالزی، گرجستان، آذربایجان، ترکیه و … به کشور وارد می‌شود. اگر تمایل دارید از شرایط واردات انواع چوب در سال ۱۴۰۳ مطلع شوید مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

قوانین و ضوابط واردات چوب به ایران

برای وارد کردن چوب به ایران باید مطابق با قوانین وضع شده در این حوزه عمل کنید، بنابراین پس از نیازسنجی بازار و انتخاب کشور مبدأ برای واردات چوب‌های مد نظرتان، نیاز به دریافت کارت بازرگانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت دارید. این کارت در دو نوع حقیقی و حقوقی با تاریخ اعتبار یک الی پنج سال (براساس سابقه فعالیت‌های تجاری) صادر می‌شود. با دریافت کارت بازرگانی امکان خرید چوب روسی، چوب راش، ترمووود، پلای وود و سایر چوب‌های خام و ثانویه را از کشور مد نظرتان خواهید داشت.

در هنگام پیش خرید چوب، نیاز به دریافت سندی تحت عنوان پیش فاکتور یا پرفرما دارید که حاوی اطلاعات مهمی چون: نام و نشانی فروشنده و خریدار، نوع و تعداد کالا، قیمت واحد کالا و قیمت کل، شرایط پرداخت، زمان تحویل کالا و مواردی از این دست است. با دریافت پیش فاکتور باید درخواست واردات چوب به ایران را تنظیم کنید. برای کسب این مجوز لازم است به سامانه الکترونیکی جامع وزارت توسعه و تجارت مراجعه کنید. پس از ثبت نام و دریافت رمز کاربری باید اطلاعات درخواست شده را با دقت پر کنید. در پایان نیز کد هشت رقمی ثبت سفارش کالا برایتان صادر می‌شود که به واسطه آن می‌توانید بقیه مراحل را انجام دهید. نداشتن مجوز واردات چوب، به منزله قاچاق بودن کالای وارداتی تلقی شده و مشمول توقیف و جریمه خواهد شد.

اکنون نوبت تأمین ارز مورد نیاز برای خرید چوب راش و سایر چوب‌های منتخب‌تان است، البته به بعضی از کالاها ارز دولتی یا نیمایی تعلق می‌گیرد که می‌توانید اقدامات لازم جهت دریافت آن را انجام دهید. هنگامیکه ارز مورد نیاز را فراهم کردید باید با یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی معتبر قرارداد ببندید. طبق قوانین اینکوترمز، شما حتماً باید کالای خود را در برابر صدمات و خطرات احتمالی بیمه کنید سپس با انتخاب یکی از راه‌های ریلی، جاده‌ای، هوایی یا دریایی ترتیب انتقال بار به ایران را بدهید. برای انتخاب هریک از این راه‌ها باید قوانین حاکم و هزینه‌های پیش‌رو را بررسی کنید.

مرز دریایی یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای واردات چوب از کشورهایی مانند روسیه و چین است، بر همین مبناست که شرکت‌های بازرگانی فعال در این حوزه از جمله شرکت پرسال؛ به عنوان واردکننده مستقیم انواع چوب در ایران، علاوه بر انبار تهران، شرایط تحویل بار از انبار بندر انزلی را نیز برای کلیه خریداران فراهم نموده‌اند.

شرایط ترخیص چوب وارداتی در گمرک

با پرداخت هزینه‌های نقل‌وانتقال چوب به ایران و دریافت برگه ترخصیه، بار چوب به گمرک منتقل می‌شود. شما به عنوان صاحب بار ملزم به پرداخت تمام هزینه‌های گمرکی مثل: عوارض گمرکی، مالیات، ارزش افزوده و…هستید. تعرفه واردات چوب بسته به نوع و کارآیی چوب و کشور مبدأ متفاوت است. در سیستم ترخیص کالا، کدهای ۴۴۰۱ تا ۴۴۹۹۱۱۹۹ به چوب و مشتقات آن اختصاص داده شده‌است. البته قبل از ترخیص، از آنجایی که چوب محصولی طبیعی است و امکان آلوده بودن آن به انواع آفات وجود دارد حتماً باید مراحل قرنطیقه برای بررسی سلامت آن انجام شود. باتوجه به اینکه روسیه و چین به عنون شرکای تجاری ایران شناخته می‌شوند طبق آمار اعلام شده بیشترین حجم ترخیصات این کالای پرطرفدار، از گمرک‌های بندر انزلی، آستارا و نوشهر صورت می‌گیرد.

به‌طورکلی عملیات واردات و ترخیص چوب پروسه‌ای پیچیده و نظام‌مند است که بازرگانان محترم باید همواره به رعایت تمام استانداردها و قوانین حاکم بر این حوزه اشراف کامل داشته و نسبت به آخرین تغییرات قوانین حساس باشند. در این میان هلدینگ پرسال با سال‌ها تجربه اجرایی در زمینه واردات انواع چوب اعم از: چوب پلای وود، ترمووود، توسکا، یولکا و … توانسته‌است نام خود را در مبان برترین شرکت‌های بازرگانی واردکننده چوب ثبت نماید. این مجموعه تمامی چوب‌های وارداتی خود را با تضمین اصالت کالا و قیمت رقابتی عرضه می‌نماید. بدین منظور برای خرید یا استعلام قیمت چوب می‌تونید از طریق شماره تلفن ۷۹۸۸۵_۰۲۱ با کارشناسان پرسال در ارتباط باشید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6262803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha